follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Wednesday, April 17

PENGALAMAN 4 ARI NEK BAS AKU SESAT

Assalamualaikum..
hye pe khabar sume rakan bloggers??
aku hope korang sume berada dalam keadaan sihat walafiat hendaknya dengan izin Allah..
hmm..dah lama kn aku tak update entry kt blog aku nih..blog aku nih pun dah cam berdebu skit dah..nih baru sebulann..haha..xsampai setahun ag..tapi dah berhabuk plak..
kali nih..aku nak share dgn korang pengalaman aku nek bas..
kisahnya camnih..
cuti hujung minggu aku habiskan kat umah kakngah aku kat jerantut.aku start bercuti dari ari jumaat,sabtu,ahad dan isnin. so kira 4 hari lah aku cuti hujung minggu..hmm..lau ikutkan ari isnin tu aku ada klas tapi..coz sempena Hari pengisytiharan Melaka sbgai Bandaraya bersejarah..so kami diberikan cuti ugak lah..
hehe..cuti tu dapat lah aku lempiaskn penat lelah aku dgn study,xsiment, midterm n len2 berkaitan buku kt umah kakngah aku.aku pegi sana dapatlah hilang tension aku mngadap buku je koje..kt sana ugak aku dpt bermain dgn anak sedara aku Ain & Qarlesya. dua anak dara kakngah aku yg comel2 belaka..
aku hepi bile bersama dorang..rindu plak kt dorang nih..huhuu..
hmm..berbalik kpd cite bas aku..actually, time pergi umah kakngah tu tiket bas ada ag..tapi..time aku nak balik ke melaka pada ari isnin tu lak tiket bas xde,ALAMAK!! dah abis upenya.aku buntu giler dah. nk wat pe time tu..coz xprnh aku alami keadaan camtu..isy2..so..aku dpt akal, aku nek bas dari jerantut dan pergi ke temerloh.kononnya moga2 kt sana pun akn ada tiket bas..tapi malangnya..kt sana pun tiket bas nkg ke mlka ttp abis.aku mati idea..so aku gtau b aku sal nih.ksian aku..siap kena mrh ag kat dye coz aku lmbt sgt beli tiket bas..almaklumlah..aku nih pelupa orng nya..huhu..(aku tau lahhh...)so dye suh aku try cari tiket pegi kuantan..tgok kt sana kot2 tiket sana ada ker..so nak tak nak trpaksa lah aku pergi sana ugak..
so aku pegi lah ke sana..smpai je kt sana..tiket bas ke melaka abis ugak..yg ada juz keesokan arinya..
so..aq decide aku beli ugak tiket bas tu,,huhu,, time kt sana..aku terpaksa lah brmlm kt kuantan semalaman..
aku kol b aku ckp kt kuantan..ttiba dye gtau aku yg mak dye tau yg aku dah trsasar sesat..buntu..so mak dye suh aku brmlm je kt umah dye..nk xhendak..aku tidor lah kt sana smlman..nseb bek lahh..Alhamdulillah mak dye sporting abis..spnjng kt sana aku tak rasa kekok pun..kami sume cam dah ngam..dah kenal lama..
hehehe..malu ugak awalnya,..kecut perut pun ada..bapak dye plak polis nmpk cam garang jerr..hehe..tapi muka je garang..hati manyak baikk maa...:) hmm itu dikira sbgai prkenalan singkat antara aku dgn bakal mentua aku..Bakal mak mentua n bapak mentua aku.. InsyaAllah lau ada jodoh aku dgn B aku lah..hehe..
hmmm.. B..lau b ada terbaca sal entry nih..syg minx maaf sgt2..b jgn trasa tau..jgn amik ati hehe..
*syg hrp suatu hari nanti kite akn jadi sebuah kuarga. Amin..Insyaallah klau ada jodoh kite bersama.. Amin..

***** moral kt sini~~~> nak g balik mana2 beli lah tiket awal2..jgn last minit cam aku nih...huhuu..
                              ~~~>rancang perjalanan anda..


2 comments:

  1. haha.. pengalaman naik bas mmg tragik kalau diingtkan balik.. kta pun pernah juga..nak balik ke klang sentral tiket habis yg ada pun ke bukit jalil..huh..nak menangis rasanya..balik smpai bukit jalil last2 ada yg jemput..nsb baik la ..

    ReplyDelete
  2. hehe..tau xpe..mmg smpai nk nangis pun..tu pnglaman first sy..nek bas smpaikn xde tiket nk lik..
    naseb bek lah ada B sy kt sana..lau x trpksa lah brmlm kt terminal bas tu sorang2..huhuu..

    ReplyDelete