follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Wednesday, October 3

Kuih Badak versi kelantan my mum& abgwie


Alhamdulillah akhirnya berjaya ugak buat kuih ni.. sbenanya da lama nk wat tpi aku salu bz je manjang dgn klas n mcm2 ag..so ari ni juz ada klaz ptng je t kul 5.so still smpat ag la aku wat kuih ni..
ni di namakan kuih badak versi kelantan..nmpak cam donat kan..tpi sbenanya bkknnya donat..
kuih ni ialah kembar kpd donat..hahha..
nmpk sama tpi asenya brbeza..(^-^)




kuih ni gak mrupakn kuih favret abg aku iaitu abg wawi.aku blajar wat kuih ni drpd dye..hehehe...
dulu2..kan..kannn..msa kt umah, tiap kali dye blik cuti sem.,, dye salu suh ma buat kuih ni..
coz 2 smpai skunk da mahir sgt wat kuih ni..sbenanya bntuk asal kuih ni cam donat@bntuk cincin 2..
tpi coz aku xreti sgt nk bntukkn..so..jadilah bntuk bujur cam ni..hehe...>.<
ari 2 d janji dgn kwn2 kt ostel aku nk buat kuih ni ntok diorng..so ari ni aku tunaikn janji aku 
wat kuih ni..kuih badak versi kelantan...^^
resepinya simple je n sonang je..very simple then kuih muih yg aku prnh wat b4 nih..


No comments:

Post a Comment