follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Sunday, May 12

TAARUF KAPEL & DIA

beza TAARUF dan COUPLE boleh diibaratkan macam beli sayur ..

COUPLE : pegang sayur. cium sayur, dan rasa sayur TANPA mengetahui khasiat dan kegunaan sayur..sampai saat..sayur tu layu..
TAARUF : Tahu kasihat dan kegunaan sayur TANPA memegang sayur, mencium dan merasa sayur.. lepas tu baru boleh buat pembelian.. lafaz AKAD pada penjual bukan pada sayur itu sendiri..

ustazah cakap..ISLAM ITU MUDAH...
ustazah cakap lagi .. NIKAH..JANGAN COUPLE..
 
Assalamualaikum...w.b.t
ayat ni aku copy paste daripada seorang kawan jer..juz selingan orng ckp  hee.he...
 
 
Ya Allah dugaan menyimbah-nyimbah dalam idup aku skunk..tapi aku reda dan pasrah dan kanku anggap sume nih ujin Allah ntok aku yang sementara jer.. Allah takkan menguji seorang hamba-Nya melangkaui kemampuan seorang hamba-Nya sendiri..
sejak dua menjak nih..hubungan dengan Mr F aku dah makin renggang skit..kami salu gaduh..
berdebat mulut tak sependapat n macam2 ag lah..
mungkin coz sifat kami yang mana dye tu ada jenis AIR manakala aku nih jenis sifat API..
tiap kali kamu gaduh aku try cuba kawal keadaan ntok kembali redakan keadaan supaya tak jadi tengang dan kami takkan gaduh ag tapi..still sama ugak..dia plak yang sindir2 aku.. so aku nih yang punye sifat API nih makin lah berombak-ombak..sifat API aku makin membara n marak la bile trima sindiran yang sdikit berAPI bisa bikin orang PANAS tu..
 
btul ke ego aku tinggi..hmm..aku ada wat kajian n kwn aku pun ada wat kajian sal diri aku..hasilnya aku mmg ego tinggi..coz tu lah tiap kali berdebat or apa jer ke aku salu nak menang jer,, so aku try cuba kawal diri aku n mngalah stiap kali kami gaduh..huhu..
hmmm.. aku nak sangat hubungan kitorang baik balik cam dulu2..mesra jer..macam kami mula2 kenal dulu..
aku sayang dye lagi cuma mungkin dah tak bley syg cam dlu2.. 
smoga suatu ari nanti kite akan sama2 bahagia dgn khidupan masing2.
atau lau ada jodoh kite akan bersama.
 


No comments:

Post a Comment