follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Friday, April 13

PEnggaYaaN TudunG MengiKut BeNtuK WajaH


Assalamualaikum..^__^
hye sume..skunk yuka nk share in4 yg yuka dpt ni dgn kwn2 sume..
ermm.. tau x?? Penampilan mrupakn sesuatu yg sngt pntink  pada seseorang. Ini disebabkan, penampilan yg akan melambangkan karakter diri seseorang itu. Apa jua jenis penampilan yang ditonjolkn mewakili dri n  siapa diri kite. Penampilan yg kemas, cantik n menawan antara pilihan kebanyakan gadis semasa. xkira apa jua fesyen yg diketengahkan, jika ia memberi inspirasi  kepada kecantikan, pasti fesyen itu akan menjadi ikutan.knn..yup..mmg kite kena ikut predaran fesyen skunk gk.tpi muz ttp aurat n brsesuaiakn dgn diri kite..

skunk mcm2 fesyen baru muncul..Ada gk yg membuatkan serabut n ‘membebankan’. Adakah itu yg diwakili korank?
Atau korank sendiri still keliru dlm mencari identiti fesyen yg bersesuaian dgn korank.?? tau x...fesyen bley dikaitkan dgn saiz tubuh badan n wajah kite.
 Cthnya:
  • jikan saiz badan korank gempal n rendah, fesyen yg sarat n pnuh bukanlah pilihan yg tepat. Jadi,fesyen yg ringkas dn kemas akan mnjadikn mereka yg bersaiz septi ini kelihatan lebih kurus n tinggi.
Begitu juga dengan pemakaian tudung.
 xsume fesyen pemakaian dan gaya tudung sesuai dgn stiap org. sbb.. wajah stiap org brbeza bntuknya n  jenis lekukan tulang pipi n rahang. Penggayaan perlulah sesuai dgn stiap org perlu tahu n peka pada jenis bntuk wajah mreka sndiri, skaligus mreka akan tahu jenis fesyen n penggayaan yg sesuai ntok wajah mreka.

  • Wajah buah anggur
Utk mereka yg mempunyai bentuk wajah yg bujur, mreka sbenarnya beruntung dan bernasib baik. Mereka x perlu risau dgn apa jua penggayaan dan fesyen yg dilakukan. Wajah seperti ini boleh menggayakan fesyen tudung yg kemas, kembang, dan juga serabut.semua fesyen x akan menjejaskan imej yg ditonjolkan.

  • Wajah bujur pisang
Jgn pelik lak tau..coz ada juga sesetengah orang yg mempunyai bentuk wajah bujur tpi xsesuai sgn sesetgh fesyen. Cthnya: fesyen gaya tudung yg menggunakn awning. Sesetengah mreka yg brwajah bujur sesuai menggayakan fesyen ini, sesetengah pula akan menampakkan wajah lebih kecil dan dan sempit. Jika ini berlaku tudung awning yg digunakan perlulah kosong dan tidak bercorak. Tetapi utk langkah selamat, elakkan penggunaan tudung awning, kerana tudung awning lebih member ilusi kurus pada bentuk wajah. Ia lebih sesuai utk mreka yg mempunyai bentuk wajah yg bulat @lebar.

  • Wajah buah delima
Bentuk wajah buah delima adalah bentuk wajah yg bulat tetapi kecil dan cantik. Wajah seperti ini juga dikatakan wajah comel. Sesuai juga menggayakan apa jua jenis fesyen kerana bentuk wajah sperti ini tidak mempunyai masalah dari segi bentuk tulang pipi dan rahang. Tetapi penggayaannya pula perlulah lebih kepada fesyen tudung yg tidak sarat dgn corak. Jika corak byk lbih2 lagi berbentuk bulat besar. Fesyen ini akan membuatkan wajah si bulat comel ini lebih kecil dan tenggelam.

  • Wajah buah epal
Wajah bentuk sperti buah epal ini adalah wajah yg bulat tapi lebar. Fesyen yg sesuai ini adalah fesyen tudung yg mempunyai awning krna awning serta merta akan menutupi tulang pipi dan bentuk wajah yg lebar trsebut. Tetapi jenis awning juga pelbagai , ada yg panjang pada bahagian pipi dan ada juga yg pendek. Jadi, pilihan yg tepat adalah awning yg panjang pada bahagian pipi krna menutupi spenuhnya bhgian lebar di pipi. Saiz pada bentuk awning juga penting.
  • Wajah buah strawberi
Trdpt juga sesetengah orang yg mempunyai bentuk wajah seperti ini iaitu besar di atas dan tirus pada bhgian dagunya. Wajah sperti ini kbiasaannya di panggil brkepala lonjong.bukan tidak cantik tapi unik dan manis apabila bertudung. Mereka tidak perlu risau dlm memilih  fesyen dan penggayaan tudung krna wajah seperti ini sesuai menggayakan apa jua fesyen tudung.
Ini di sebabkan bentuk tirus bermula dari pipi hingga ke dagu membuatkan mreka mempunyai bentuk wajah yg lengkap tanpa perlu menyorokkan tulang pipi dan rahan. Apa yg penting, pada bhgian kepala, inner perlu dibentuk agar sdikit agar tidak terlalu melekat di kepala, jika inner terlalu melekat mnyebabkn dahi yg luas klihatan ketara.


so camne?? da tau kn bntuk wajah kwn2 sume..yuka hrp lps nih..korank da bley tau bntuk wajah korank..k (",) gud luck.. n selamat mncuba..n slamat mngecek..(>.<)

No comments:

Post a Comment