follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Thursday, May 16

KLINIK PERINGGIT MELAKA~GIGIGIGIGI~

Assalamualaikum..

petang tadi aku pegi klinik kat Klinik Peringgit, melaka. aku dah hampir sminggu demam selsema lum pulih sepenuhnya ag.. so nak tak nak takut berlarutan demam aku nih aku rajin kan diri aku ntok pergi klinik ugak. 
so dlm kul 2.30 ptg cam tu aku pergi sana..sampai je kat klinik tu aku tgok ramai plak orng yg sakit kali nih..isy2..klinik pringgit nih salu ramai orng.(dlm hati aku ckp orng mlka nih byk pnyakit ke..) salu je sakit eh..heee...orng melaka jgn marah plak yer..hehe..hmm.. so apa lagi..aku nih jenis yang malas menunggu lama..beratur panjang ag..nak kena tunggu bratur amik no giliran ag. ,nak pergi chek kt bilik doktor. pastu beratur dan menunggu ag ntok amik ubat plak..hmmm..
so aku decide..alang dah datang klinik baik aku amik rawatan ugak..so aku naik lah ke tingkat dua klinik peringgit tu menuju ke bahagian pergigian..hee...apa lagi..wat rawatan gigi lah plak.. gpun aku dah lama kot tak wat rawatan gigi nih..so. smentara menunggu nama aku dipanggil ke bilik rawatan aku tengok gigi aku..apa yang perlu dibaiki ag..hmm..aku perlu tampal gigi kat tempat mana yang patut tampal..

pastu masa ddoktor gigi tgh check gigi aku tu..aku de trdgr dye sebut sal gigi..stiap gigi kite ada nama dye yg trtentu tau..lau nk tau apa nama gigi kite sume tgok la kt gamba kt bawah nih..^^.


 selepas siap je tampal gigi dan bersihkan sume gigi aku tu..doktor gigi kasi aku ubat gigi colgate sensitive pro-relief..dye kata aku alami gigi sensitif coz tu tiap kali aku makan makanan sejuk, panas, masam, or masin aku akan rasa ngilu salu..

kat bawah nih plak ada aku sediakan cara nak berus gigi dengan betul..erm..sal gigi nih kan nampak je cam remeh je..menda ni..mende kecik jer..tapi sbenanya lau korng biarkan je camtu ianya akan merebak kt tmpat lain..contohnya sakit gigi coz gigi berlubang. apabila gigi kite berlubang mula2 nampak ok jer.. sakit gigi berlubang yg skit tu kite wat derk je..then, sakit gigi da xde..tapi lama kelamaan tanpa kite sedari gigi kite yang sakit brlubang tu akan merebak ke tmpt len.n sakit gigi tu akan terasa ke gigi yang lain plak..so korng berus lah gigi dengan cara yg betul tau..
kalau kite jaga gigi kite dengan elok, berus gigi dengan cara yang betul dan salu bersu gigi..gigi kita akan jadi cantik cam gambar kat bawah nih..korang nak kkknnn gigi yang cam nih..bersih, tersusun kemas, nampak cantik menawan je bile senyum..hehe..nak senyum pun da xde malu dah..comely kann...

No comments:

Post a Comment