follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Thursday, February 7

GONG XI FAT CAI





Selamat TaHun Baru Cina..


ASSALAMUALAIKUM...
Hepi chinese new year aku ucapkan kepada sume rakyat malaysia yg berbangsa cina..xkira walau di mana saja korang berada..kmeriahan taon baru cina juga dpt dirasai oleh bangsa lain gak di Malaysia..India, Melayu dan kaum bumiputera sabah sarawak. Yelah mana taknya..kaum lain gak tumpang hepi coz.semasa tahun baru cina itu, bangsa cina akan bagi angpau kepada sesiapa yang datang beraya ke rumah mereka..kaum lain turut rasa hepi sebab..angpau yang diorang bagi tu mngandungi jumlah wang yg besar gk la..dlm rm1--rm50..dan ada jugak yang dapat lebiy banyak drpd tu..fuyoooo...tapi sume tu bergantung atas rezeki masing2 lah..haha...
hmmm..taon ni ley dikatakn banyak gak aq dapat limau cina..tak termakan kott..semalam adik fiza aku bawak balik sekotak limau oren..dye kata bos dye yang kasi..bos dye 2 cina.so dye bagi kt sume pekerja dye 1 kotak limau nih..
then tadi, aku pergi ke kedai motor.nak isi minyak itam..uncle cina 2 kasi lagi plak 2 biji buah limau cina 2..
TENGKIU UNCLE...hehee..nanti boley la aku blend limau oren 2 buat jus..byk 2 aku dapat bukan sikit..LOL...
ermm...dekat kawasan perumahan aku nih plak boleh dikatakan tiap2 malam akan kedengaran mercun..opppsss..kat kelate je panggil mercun tapi kat negeri lua panggil mercun dgn bunga api.. =) meriah betul bunyi bunga api 2..walaupun kekadang naik tension gak coz tiap2 malam aku dgr bunyi 2..tapi 1 malaysia la katakan terpaksa lah aku pekakkan telinga je..
n alang2 dapat cuti raya cina nih..aku nak balik gak ke kelate..so aku terpaksa la tinggalkan adik aku yang keje tak bley cuti dok kat umah  melaka nih sorang2..haha..hmmm..tapi kesian gak kat dye sebab terpaksa duk sorang2 kt umah nih..tapiiii............
nak wat cane ag..aku da rindu sesangat dkt ma, abah, adik2 kat kg lata rek, kuala krai kelate 2..
dahla cuti sem selama sebulan ari 2 xdapat balik..so kali ni ada peluang cuti raya cina ni aku nak balik jugakkkk...xkira..xkira..xkisahhhh...

2 comments:

  1. Salam dear! PY singgah n follow sini! Btw apam polkadot awk mmg comel sgt!

    ReplyDelete