follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Wednesday, January 23

SALAM MAULIDUR RASUL

Pada 12 Rabiul Awal  setiap tahun hijrah umat islam akan memperingati tarikh kelahiran Nabi Muhammad S.A.W. Banyak kelebihan bila kita menganjurkan atau menyertai majlis Maulidur Rasul ini.

Sabda Rasulullah S.A.W. yang bermaksud:
"Sesiapa yang membesarkan hari keputeraanku nescaya aku akan menjadi penolongnya pada hari kiamat dan sesiapa membelanjakan untuk majlisku seumpama ia membelanjakan emas sebanyak sebuah gunung untuk agama Allah.Oleh itu sama-samalah kita melapangkan masa untuk menghadiri majlis Maulidur Rasul di tempat yang berhampiran dengan kediaman kita
Kirim kepada semua contact list anda agar mlm ini (dan mlm2 lain juga) jadi malam berselawat kerana malam ini adalah malam kelahiran Nabi Muhammad s.a.w
اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى سيّدنامُحَمَّدٍ وَ عَلَى آلِ سيّدنا مُحَمَّ .

▹Malaikat saja sanggup menghitung jumlah tetesan air hujan yg jatuh ke muka bumi ini...tp 1 yg tdk sanggup dia hitung iaitu jumlah Pahala orang yg berselawat kpd Rasulullah s.a.w.

♥ آللّهُمَ صَلّیۓِ ۈسَلّمْ عَلۓِ سَيّدنَآ مُحَمّدْ♥ :) آللّهُمَ صَلّیۓِ ۈسَلّمْ عَلۓِ سَيّدنَآ مُحَمّدْ:) ♥ آللّهُمَ صَلّیۓِ ۈسَلّمْ عَلۓِ سَيّدنَآ مُحَمّدْ♥ :) آللّهُمَ صَلّیۓِ ۈسَلّمْ عَلۓِ سَيّدنَآ مُحَمّدْ:) ♥ آللّهُمَ صَلّیۓِ ۈسَلّمْ عَلۓِ سَيّدنَآ مُحَمّدْ♥ :)

Salam maulidur rasul ;)
.

No comments:

Post a Comment