follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Thursday, July 19

Perkahwinan cukup indah..^^, namun \"./

Assalamualaikum w.b.t

teringat kata2 adikku yang bernama honey bawahku
"kenapa tak bertunang cepat2..tak boleh tunggu lama2 tau  nanti banyak halangan akan datang.."
"kalau bertunang cepat nanti kawen pun cepatlah jugak..aq nak tengok mung kawen cepat..nanti bolehla dia tanggung kau belajar..so mung tak payahla nak susahkan ma abah ag untuk tanggung mung belajar".

huhu..terkedu yuka seketika mendengar kata2 dari adik honey..bersabar sajalah..^^,

~~UNTUK ADIKKU HONEY tersayang:~~


 




~: bertunang @ berkahwin adalah suatu yang diingini setiap wanita.setiap perhubungan yang terjalin antara pasangan kekasih yang bukan mahram haruslah diakhiri dengan sebuah perkahwinan..
~: sebuah perkahwinan menjadi dambaan setiap pasangan.begitu juga denganku..
tetapi,,aku sebenarnya belum siap lagi untuk menempuh alam perkahwinan tersebut.Perkahwinan bagiku bukanlah sesuatu yang main2..kita haruslah berfikir dengan  sewajarnya sekiranya ingin menginjak ke alam perkahwinan.
~: perkahwinan merupakan sebuah kehidupan yang mana dua orang berlainan jantina berkongsi kasih sayang.dua hati akan menjadi satu dalam satu ikatan perkahwinan.
~: tanggungjawab selepas berkahwin juga akan menjadi semakin besar.pasangan berkahwin masing2 mempunyai tanggungjawab besar yang perlu dilaksanakan kepada pasangan,masyarakat, negara dan juga kepada agama.
~:so bukan masa ku untuk berkahwin,perkahwinan bukan suatu yang remeh.aku harus memastikan siapa lelaki yang bakal menjadi suamiku,bakal menjadi imam untukku.dan bukan dia sahaja.aku juga perlu melengkapkan diriku dengan ilmu perkahwinan..
~: aku harus mempersiapkan diriku dahulu, dan seandainya aku telah bersedia barulah aku akan berkahwin.

~:aku inginkan sebuah perkahwinan yang bahagia selamanya,,kekal hanya dengan dia seorang..aku tidak mahu rumah tangga yang aku bakal bina nanti akan porak peranda sepertimana yang berlaku dalam kalangan masyarakat kita sekarang..perceraian berlaku di mana saja..
Nauzubillah min zalik..

wassalam-_-

No comments:

Post a Comment