follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Wednesday, December 28

BaHaSa InglisH @IngGeRis???

tau x??? bahasa inggeris sebenarnya penting untuk kita semua..walaupun ianya bukan bahasa ibunda kita tapi bahasa inggeris merupakan bahasa global@bahasa dunia..bahasa inggeris di guna pakai di seluruh negara..boleh dikatakan bahasa inggeris itu iz bahasa penghubung antara negara..
tapi aku...huhuhu..sampai sekarang aku boleh dikatakan pandai juga bercakap bahasa inggeris sikit2 tapi malangnya..aku kurang keyakinan diri untuk tampil bercakap secara berani depan umum dalam bahasa inggeris..
aku sampai sekarang belum yakin untuk bercakap dalam bahasa inggeris..tiada keberanian..mungkin juga kerana pengaruh sekeliling..orang2 sekeliling aku tidak mengamalkan bahasa inggeris..n pernah dulu seingat aku..masa form 3@ form 4 asenya aku pernah cuba bercakap dalam bahasa inggeris dengan teman2 aku..tapi apa yang aku dapat..mereka tertawakn aku balik..malu rasanya..sedangkan aku juz nak belajar berani bercakap dalam bahasa inggeris..
tapi..sekarang setelah aku belajar d universiti UNIRAZAK@ UMTECH nih..semangat aku untuk bercakap bahasa inggeris makin berkobar2..mungkin kerana pengaruh sekeliling lagi..:) kebanyakan kawan2 dekat universiti ini semuanya bercakap dalam bahasa inggeris..dan mereka sangat fasih berbahasa inggeris..sedangkan aku...hhmmm...xpe..aku masih sedang merangkak2 belajar berbahasa inggeris..xpe..Insyallah..cepat@lambat aku akan fasih berbahasa inggeris.




(^_____________________________________________________________________________^)
(@______________________________________________________________________________#)
TENGOKLAH NANTI!!!
CHAIYOKK!!

k..sekian setakat itu sahaja untuk kali ini..tq coz baca..love u allz,,

No comments:

Post a Comment