follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Friday, December 20

MUSIM BUAH MENYERONOKKAN

 Assalamualaikum..
salam jumaat semua rakan bloggger..
pada hujung minggu yang lepas 13.12.2013 aku balik ke kg halamanku di kg lata rek dekat kelantan..
kebetulan balik tu musim buah. aku dapat tengok musim buah-buahan dan petik makan buah sendiri segar dari pokok mak abah tanam sendiri. best sangat. hujan rahmat Allah. betulla ayat tu..ehehe.. hujan turun membasahi bumi menyuburkan lagi segala tanaman. gambar kat atas pun korang boleh tengok kan,, time tu hujan tengah turun haha...& dekat belakang tu ada pokok rambutan. belakang rumah aku pulak ada la beberapa pokok rambutan, durian, maggis,duku, langsat, dokong, ciku, dan durian yang mak abah aku usaha tanamkan sendiri. best tau dapat makan hasil tanaman di kebun sendiri berbanding beli kat pasar2..

kepulangan aku ke kampung kali ini tak di rancang sebenarnya. kebetulan.. nenek akak ipar aku meninggal dunia. pada pagi jumaat tu jugak. seawal jam 7 pagi. Alhamdulillah syukur pada Allah kerna Allah telah ambil dia bagi meringankan beban sakit arwah selama nih. arwah pergi senyap begitu saja semasa dalam keadaan koma di hospital kubang kerian. semoga arwah ditempatkan di kalangan orang yang beriman.. amin..
sedih tu memangla sedih.aku dapat tengok melalui reaksi muka akak ipar aku.tapi dia pandai sorokkan kesedihan yang dialaminya. akak tabah sangat. aku dengan arwah memang tak rapat sebab aku pernah berjumpa sekali je dengan arwah semasa beliau masih hidup lagi di majlis akikah anak angah. tak aku sangka itu jugak merupakan kali pertama dan kali terakhir aku berjumpa arwah.

ohh..hari ni pun dah jumaat kan..so maknanya dah seminggu lah arwah meninggal dunia. apa-apa pun semoga arwah tenang di sana.
ok stop cite sal tu. tak mau sedih-sedih lagi.. yang pergi tetap pergi.. panggil balik pun takkan kembali jugak. dan takkan adayang dapat menggantikan tempat arwah.




balik sana 3 hari je tapi best. masa yang ada aku gunakan sebaik mungkin untuk bersama ma dan keluarga.hah..yang dekat atas nih lupa nak citer..nih abang aku dia panjat pokok duku. dulu terror bab panjat pokok nih tapi sekarang dah kurang sikit..hehe..almaklum lah..dye dah lama tak panjat pokok. sebab dah jadi budak bandar katakan..hehe...
okey..itu sajalah dapat aku kongsikan untuk kali ini.. tangan dah penat menulis untuk dua blog..
--> 1. noriezyuka.blogspot.com  ( blog dulu, sekarang dan selamanya..hehe)
 --> 2. mylifenorly.blogspot.com  ( blog masakan aku)

okeylah..babye.. wassalam..



1 comment: