follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Tuesday, March 12

I LUV MY PARENT & FAMILY


Aku bersyukur sangat2 coz dikurniakan dua parent yg sgt sygkan aku dan adik beradik yg laen..parent yg sgt penyayang..gigih membesarkan kami 10 orang adik beradik..yang ada bermacam2 karenah..yg sumenya bbeza.watak dan perangai...

bukan senang tau nak didik sepuluh orang anak ni sampai berjaya bina kerjaya masing2..opss..ada yang still blajar ag.start dr aku smpai la adik ina aku yang bongsu..
1.kaklong aku kerja nurse.
2.abglong kerja tukang paip.
3.abgwan kerja medical assistant(M.A)
4.abgchik kerja pensyarah.
5.kakngah suri rumahtangga sepenuh masa
6.abgawie kerja bisnes.
7.aku still belajar ag kt UNIRAZAK.
8.adik Haniey tengah tunggu result STPM.
 9.Adik Hafiza tengah tunggu result SPM
10.adik rina aku yg bongsu skunk blajar ag dlm tingkatan 3.

so, aku boleh dikatakan lahir dalam kuarga yang agak besar ugak lah..dgn bilangan adik bradik aku yang agak ramai yang aku paling suka tiap kali beraya atau buat suatu majlis..rumah ma memang penuh dgn kite..bkn keta orng len tapi keta kami adik2 bradik..hehe..aku dgn adik2 aku lum ada keta ag..keta abg2 n kakak aku adalah..yg dorang pnyer..aku punyer insyaallah nanti taon 2015 aku akan beli sbijik keta...InsyaAllah Amin...
berangan jerrr lebiy.blaja xabis ag..keje pun blum dpt ag....tapi..tak salahkan kalau kite pasang angan2..mana tau kot2 boley jadi nyata ke nanti..hope2..akan jadi kenyataan nanti.. InsyaAllah..
hmmm..berbalik kpd family aku nih..
bagi aku..family aku dah cukup success dah skunk..dgn career masing2..n dgn kehidupan masing2..hahh..lupa nak cite..yg dalam family aku nih..sekarang dah ada 5 orang yang dah kawen..dannnn..5 orang ugak yang belum kawen..1 anak teruna+4 anak dara ag..
abgawie yg bukk bisnes tu dan aku, n aku adik2 aku yang masih blajar ag..
Ya Allah harap2 lah yang adik2 aku nih pun akan berjaya cam abg2 n akak2 ugak..success dlm career dan kehidupan masing2..
supaya..bile mreka dah kerja nanti...mereka boleh balas balik jasa ma dan abah kami yang dah didik kami sehingga kami berjaya..    

No comments:

Post a Comment