follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Wednesday, January 2

HAKIKAT HIDUP INI


Hidup bukan satu perhitungan,
bagi tentukan siapa kalah atau menang.

Hidup juga bukan satu perjudian,
sekadar menunggu dan menanti apa pula yang akan terjadi.

Sebaliknya hidup adalah satu perjuangan.
Perjuangan pertahankan hak sendiri,
perjuangan laksanakan hak orang lain,
perjuangan mencipta bahagia diri dan paling penting,
perjuangan jalankan segala amanah dan tanggungjawab yang telah ditetapkan,
tak kira siapa pun kita kerana kita semua adalah hamba-Nya.


sebagai hamba-Nya, aku pasrah setiap dugaan dan ujian yang Allah turunkan akan aku hadapi..
aku redha setiap ujian yang menimpa aku pasti ada hikmah disebaliknya...
semesta baru, baru je seminggu bermula..maacam dugaan yang aku terima..dari segi persekitaran, 
kolej, warga masyarakat dan kawan-kawan aku..semuanya sudah berubah..
orang yang aku harapkan kini 

No comments:

Post a Comment