follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Wednesday, November 21

MOK MENINGGAL DI HARI YANG SAMA ABGZAM KAWEN

Assalamualakum w.b.t

semuanya berlaku dengan cukup pantas sekali..
suatu peristiwa yang kami takkan dapat kami lupakan sampai bila-bila telah berlaku dalam hidup kami sekeluarga. peristiwa ini membuatkan kesedihan menyelebungi kami semua.Persitiwa tersebut adalah peristiwa mok (nenek) kami telah kembali ke rahmatullah meninggalkan kami. peristiwa itu tidak kami sangkakan akan berlaku..kerana semasa ma aku bawak mok pergi bomoh@ustaz,, tesebut mengatakan yang haya mok masih lagi panjang, mok akan hidup ag selama 2 tahun..tetapi malangnya penilalain bomoh@ustaz tersebut nyata salah..Allah sayangkan mok ag..Allah telah ambil mok awal ag daripad apa yang kami semua sangkakan..semua itu takdir Alla..ajal maut Allah yang tentukan..walaupun kami tak mahu semua itu berlaku tapi semua itu qada dan qadar yang Allah tentukan,,sudah lunrah hidup..setiap manusia yang hidup di muka bumi ini pasti akan kembali menyahut seruan Ilahi tak kira usia tua muda, lambat atau cepat.
pada hari khamis itu kesedihan menyelubungi kami semua, mok meninggalkan kami maybe selepas zohor kerana pada waktu itu kami semua tak sedar..kami memang berada kat umah 2 tapi kami xsedar akan pemergian mok itu. sedar2,, kak nurul pergi ke tempat mok tidur  dan tengok mok terbaring kaku,, kak nurul cuba kejutkan mok tapi mok xsedar, xbangun ugak..jadi kak nurul panggil along nora kami untuk pastikan..
maaaf..aku xley cite panjang..xsanggup aku nak cite lebiy2 ag..(sewaktu sedang menceritakan ini aku tak dapat tahan air mata aku. yang terus2san kuar..ingatkan mok.)
Ya Allah ampunilah dosa mok, tempatkanlah arwah mok ditempat dan kalangan orang yang beriman dan solehah..Ya Allah Aminx2 ya rabbalalamin..hambaMu ini tahu Ya Allah Engkau ingin mengakhiri penderitaan mok selama ini..xpe..kami semua pasrah..dan reda menerima ketentuan ini..setiap yang berlaku pasti ada hikmahnya...


dan...



pada hari yang sama ugak Allah telah mengurniakan kami seorang ahli keluarga baru. aku telah mendapat kakak ipar baru kak Unna yang mana merupakan isteri kepada abgjae aku @ malauazam...kesedihan menyelubingi kami semua tapi pada masa yang sama jugak kami merasakan gembira kerana Allah menggantikan kami dengan ahli keluarga yang baru.walau pun xsama dgn mok tapi kami gembira gak bagi pihak abgjae.Abgjae plak time tu walaupun dalam keadaan sediy atas kematian mok tapi dye tetap teruskan gak majlis akad nikah itu..kerana dia tidak mahu mengecewakan semua orang termasuk family kami dan family kak unna.dye try tabahkan diri dye.kuatkan semangat dia untuk teruskan gak..

Alhamdullillah semuanya berjalan lancar..
Selamat pengatin baru kepada abgjae n kak unna semoga kalian berkekalan selamanya sehinggalah hanya maut memisahkan kalian..

k i2 saja dulu ntok stakat ini yang ingin aku kongsikan dgn kamu smua..jgn lupa..sedekahkan Al fatihah untuk arwah mok. dan tak lupa jugak kalau korang rajin sedekahkanlah bacaan yaasin ntok arwah mok ye..
k sekian..wassalam..



No comments:

Post a Comment