follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Friday, November 23

Assalamualaikum w.b.t

hari ini adalah hari khamis bersamaan dgn 23/11/2012. ini bermakna sudah 7 hari arwah mok meninggalkan kami sume..Ya Allah sudah hari ketujuh rupanya..tapi kenapa aku merasakan masih baru lagi..aku merasakan yang mok baru je meninggalkan kami..aku masih ingat lagi..saat kami dapat tau yang mok dah tak da..kak nurul orang yg first tau..then kaklong pegi check nadi mok..waktu 2 kami sume meratap..menangis..kaklong kol ma..coz kebetulan time 2 mak tak de kt umah.ma n abah pegi rumah jiran ntok jemput jiran tetangga dtg umah t kenduri abgjae..masa kaklong kol ma.kaklong xgtau ma sal mok.sbb kaklong takut ma panik..so pah2.kaklong suh ma blik cepat2....pah2 ma pun blik dgn abah..ma naik atas rumah then tgok kami sume dok kliling mok..kami sume tgh menangis..ma terkejut..pah2 kaklong g tmpt ma oyak ko ma yg mok dah takde..ma terkejut,,menangis, meratapkan mok..ma marah pd kaklong sbb xgtau ma awal2..kaklong plok gtau ma yg mok bru je xde..kami sume x sdr yg mok da xde wak2 bile..,, ma terduduk..
kaklong, abgjae cpt2 g peluk ma suh ma bertenang n sabar..

hari ini selesai je solat maghrib aku terus mengaji untu mok..semasa mengaji tu tetiba aku  tak dapat tahan..hatiku jadi sebak, aku menangis..asyik teringat kan mok terus..mok satu2nya nenek aku yang ada time dulu..skrang mok dah xde..aku sayang sgt kt mok..xsangka Allah amik mok ag awal dri yg kami sume sangkakan..tapi kami sume reda..sume nih kehendak Allah..Allah sayangkan mok.Allah amik mok sbb xnak bgi mok menderita sakit ag..apa2 pun aku gak bersyukur sangat sbb penderitaan mok selama nih tlh berakhir..
mintak maaf ye sume..walaupun mok dah jadi arwah tapi aku still ag tak sanggup nak sebut nama mok dgn arwah sekali coz..bgi kami sume..mok sentiasa ada idop di hati kami..anak cucu cicit arwah mok..

Ya Allah Engkau ampunilah segala dosa arwah mok, tempatkanlah arwah mok dalam kalangan
 orang yang beriman, solehah dan di syurga Mu Ya Allah..semoga roh arwah mok tenang disana..
Amin2 Ya Robbalalamin..


No comments:

Post a Comment