follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Saturday, October 20

ASSALAMUALAIKUM

masalah2..bila agaknya dalam idop kite nih kite xkn ada masalah hah..?? hhmm..jawapannya maybe:
A.semasa hidop
B.smpai mati
C.selama-lamanya.

which one agaknya ya..hmmm..korang tnye t korang jawab sendiri ler..@_@

bagi aku masalah akan ada selamanya..dalam idop ni kite xkn berjaya ntok lari dari masalah..setiap orang kt ceruk dunia nih punya masalah diorang sendri..cma antara besar@kecik je masalah diorang & ugak cara diorang handle maslah 2 camne..lau nak difikirkan sangat sal masalah 2 meme smpai bile2 pun xkan settle punya.. so..cam aku tiap kali aku da masalah aku akan cuba elakkn ntok dr pk sgt sal msalah 2..
n aku try terapkan dlm otak aku:

~: bhawa stiap masalah ada jalan penyelesaianya..
coz Allah takkan bgi masalah yg melangkaui kemampuan hambaNya

~:tiap kali ada mslh berat2 sgt..try pk mslh yg aku alami ni kecik je..orng len ag ada mslh yg lbiy besar dri aku..
~: stiap mslh mrupakn ujian smntra ntok aku jalani sbgai hamba Allah


so tawakal je pada Allah, sentiasa cuba bersangka baik, n lau bley try cari jalan ntok selesaikn masalah 2..
Insyaallah..

1 comment: