follower

ASSALAMUALAIKUM.JEMPUTLA JENGUK BLOG NI.TERIMA KASIH SUDI JENGUK.TINGGALKAN LINK ANDA NTOK AQ FOLLOW YE =)

Friday, September 28

PENcURi

Assalamualaikum w.b.t

napew aku tak seberani cam diri aku b42 ni? b4 ni aku okey je if aku stay sorang2 aku tak takut pun.aku boleh stay malam2 kt umah sorang2.lepak sorang2 time abgjae balik lambat n time akak tak tido kat umah coz tido umah kawan.. skunk nih aku da jadi penakut skit, tiap2 malam dkt umah at melaka nih aku selalu brsikap wspada, alert pada persekitaran, setiap bunyi yang pelik2 aku dgr kt umah ni aku akan jdi peka n dpt ingat.. aku jadi penakut tak keruan bile bunyi2 aneh ni aku dgr..

smlm., aku stay sorang ag kt umah., abgjae balik lambat time 2, pas2 smasa aku sdang enak on9 main lappy aku tetiba aku dengar bunyi menda jatuh kat luar rumah..aku gabra, takut, badan aku tetiba mengigil, kat otak pkiran aku mcm2 menda aku pk..sumenya negatif. dlm at aku "bile agaknya abgjae nak balik nih, lambat ag ke, aku da makin takut da ni" aku tak bley tido sorang2 je dlm umah ni..tungu punya tunggu akhirnya abg aq blik gak..pas2 smasa dye bkk grill pin2 dpn aku trus pegi pgi dkt dye, then tgok kt lua menda apa yg jatuh tdi.upa2nya juz..........................................

aku takut sgt lau menda yg kita xnk blaku kt umah sewa aku nih..tambahan pula, rumah sewa yg aku dok ni prnh ada orang masuk,@ pencuri masuk.dulu2, makcik jiran sbelah prnh cite kt kami yg b4 kitorang stay sini prnh blaku pristiwa yg mana student utem yg stay umah ni  dimasuki pencuri,..abis sume bhn brharga diorang cam laptop,hanfon n mcm2 ag kena amik dek pencuri 2..n time kitorang stay umah ni gak prnh blaku kecurian gak..brng2 kami ada yg kena amik dek pencuri 2..so aku kena slalu brjaga2.umah ni wlaupun kite lock dgn baik camana pun pencuri pndai gak masuk n rosakkn lock 2..
dkt kelantan plak blaku kecurian yg mana laptop abah aku ilang kena curi, pencuri 2 plak pandai, dye amik ikut cermin nako dkt bilik kami adik bradik ppuan.coz laptop 2 time 2 dok dkt dgn cermin nako 2..so pencuri amik mlalui cermin 2..then kt umah jiran aku mak yah., 7 pasang kain batik jawa dicuri.. so skunk orang kg kt kg aku 2 tgh brjaga2 wspada salu.. nk kejar n cari pencuri 2 tpi malangnya tak tau sapa yg wat keje mencuri 2..

Kadangkala, walaupun kita waspada camana skalipun, perkara yag kita tak jangkakan 
2lah gak yang blaku.Nauzubillahminzalik..
lau bley memangla xnk menda ni blaku kt kite, so aku pun berharap sgt yg yang diri
 kitorang dijauhkan dri menda ni oleh Allah s.w.t.
salu mohon pada Allah supaya dilindungi Allah dari bencana2 yg camni..

No comments:

Post a Comment